Všeobecné obchodné podmienky elektronického obchodu spoločnosti MAKEOVER s. r. o. pre poskytovanie služieb

 

I.

Úvodné ustanovenia

1.     Spoločnosť MAKEOVER s. r. o., so sídlom Ďurgalova 2, 831 01 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, IČO: 54 298 571, DIČ: 2121633580, IČ DPH: SK2121633580, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd. Sro., vl. č. 157854/B(ďalej len ako „Poskytovateľ“ alebo „Dodávateľ“) v súlade s predmetom svojej činnosti poskytuje služby fyzickým a právnickým osobám (ďalej len ako „Objednávateľ alebo „Klient).

 

 

II. Všeobecné zmluvné podmienky a vymedzenie pojmov

1. Poskytovateľ má vydané povolenie na poskytovanie ambulantnej zdravotnej starostlivosti vo svojej prevádzke situovanej na 1. poschodí v nebytových priestoroch (nebytový priestor č. 7.41) v polyfunkčnom objekte Viedenská Brána na Kopčianskej 8A v Bratislave ako neštátnom ambulantnom zdravotníckom zariadení obsahujúcom 1 špecializovanú chirurgickú ambulanciumiestnosť č. 2  so zameraním na estetickú medicínu.

 

2. Poskytovateľ má vydané živnostenské oprávnenie na poskytovanie predmetov činnosti kozmetické služby, služby súvisiace so skrášľovaním tela, masérske služby a manikúra.

 

3. Účelom všeobecných zmluvných podmienok špecifikovaných je vymedzenie základných pravidiel pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti ako aj ďalších poskytovaných služieb zo strany Poskytovateľa, v rámci čoho sa vymedzujú práva a povinnosti Klienta a Poskytovateľa (ďalej aj len „Všeobecné zmluvné podmienky“ alebo „VZP“).

 

3. Ak Zmluva medzi Klientom a Poskytovateľom obsahuje špecifickú úpravu ich vzájomného vzťahu, má takéto osobitné dojednanie prednosť pred ustanoveniami týchto Všeobecnýchzmluvných podmienok, pričom na práva a povinnosti v osobitnom dojednaní neupravené sa použijú v primeranej miere tieto Všeobecné zmluvné podmienky.

4. Objednaním akejkoľvek Služby Klient vyjadruje úplný a bezvýhradný súhlas s týmito VZP. VZP sa na zmluvný vzťah Poskytovateľa a Klienta vzťahujú v plnom rozsahu, ak nie je v týchto VZP uvedené inak.

 

5. Na účely týchto VZP sa zmluvou rozumie zmluva/objednávka, ktorej predmetom je poskytnutie služieb Poskytovateľom uzavretá v písomnej (aj e-mailovej alebo inej elektronickej) forme medzi Poskytovateľom a Klientom (ďalej len ako „Zmluva“).

Podľa týchto VZP Zmluva predstavuje:

-zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti uzatvorenú v písomnej forme alebo v elektronickej forme so medzi Poskytovateľom a Klientom v súlade so zákonom č. 576/2004 Z.z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „ZoZS“)

a/alebo

-zmluvu o poskytovaní služby, ktorá nemá povahu zdravotnej starostlivosti, uzatvorenú v písomnej forme alebo v elektronickej forme medzi Poskytovateľom a Klientom;

pričom v častiach, v ktorých sa Zmluva odchyľuje od VZP má prednosť úprava obsiahnutá v Zmluve. Vo veciach neupravených v Zmluve sa na zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom vzťahujú tieto VZP.

 

6. Na účely týchto VZP sa službou rozumie akákoľvek služba, ktorá je v ponuke Poskytovateľa (ďalej len ako „Služba“ alebo „Služby“).  Podľa týchto VZP Služba zahŕňa poskytovanie zdravotnej starostlivosti (ďalej aj „zdravotných výkonov) a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti pre Klienta, ako aj ďalších služieb osobitne objednaných Klientom u Poskytovateľa, ktoré nemajú povahu zdravotnej starostlivosti.  

 

7Cenník je cenník zdravotných výkonov a ďalších Služieb poskytovaných Poskytovateľom, ktorý predstavuje Poskytovateľom zostavený prehľad poskytovaných Služieb, poplatkov a cien za Služby poskytované Poskytovateľom pri výkone jeho činnosti. Cenník ako celok a prípadne aj jeho jednotlivé časti sú k dispozícii na prístupnom a viditeľnom mieste u Poskytovateľa a na webe Poskytovateľa.

8. Všetky kontaktné údaje Poskytovateľa, ako sú telefónne číslo, emailová adresa, adresa sídla Poskytovateľa, prostredníctvom ktorých Poskytovateľ komunikuje s Klientmi, zabezpečuje objednávanie Klientov a ďalšie úkony v zmysle VZP za účelom poskytovania Služieb, sú dostupné na webe Poskytovateľa.

 

9Klient alebo Objednávateľ je
a) fyzická osoba, ktorá vstúpila do právneho vzťahu s Poskytovateľom na základe Zmluvy a ktorej Poskytovateľ poskytuje Služby,
b) fyzická osoba s ktorou Poskytovateľ vstúpil do rokovania o poskytovaní Služieb alebo
c) fyzická osoba, ktorá požiadala Poskytovateľa o poskytnutie Služby.

 

10Web Poskytovateľa predstavuje internetovú lokalitu, kde sú uverejnené podstatné informácie o Poskytovateľovi (identifikačné údaje Poskytovateľa vrátane kontaktných údajov Poskytovateľa) a tiež informácie o Službách poskytovaných Poskytovateľom (Cenník, poučenia k zdravotným výkonom a ostatným výkonom a ďalšie).  Na účely týchto VZP sa webovým sídlom Poskytovateľa rozumie internetová stránka www.beautyfactory.sk (ďalej len ako „webové sídlo“).

 

12. Údaje Klienta sú jeho identifikačné a kontaktné údaje uvedené v Zmluve uzatvorenej medzi Klientom a Poskytovateľom, a/alebo uvedené v ním poskytnutej dokumentácii, vrátane jeho e-mailovej adresy, telefónneho čísla, či iných komunikačných údajov slúžiacich na komunikáciu s Klientom na komunikačných platformách. Údaje Klienta sa považujú za aktuálne až do momentu pokiaľ Klient písomným spôsobom neoznámi Poskytovateľovi ich zmenu. Kontaktné údaje Klienta ako sú emailová adresa alebo jeho telefónne číslo môžu byť Poskytovateľom využívané na doručovanie informácií týkajúcich sa Služieb poskytovaných Poskytovateľom, ako sú napríklad poučenia/informácie k zdravotnej starostlivosti, výkonom a podobne.

 

13. Pojmy nedefinované v týchto VZP majú taký význam, aký im priznávajú platné a účinné právne predpisy na úseku zdravotnej starostlivosti a s tým súvisiacich činností, ako aj iné právne predpisy týkajúce sa poskytovaných služieb tvoriace súčasť právneho poriadku Slovenskej republiky.

 

14. Podrobnosti právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom, ktorého predmetom je poskytnutie služieb Poskytovateľom sú určené týmito VZP.

 

15. Tieto VZP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy uzavretej medzi Klientom a Poskytovateľom, ktorej predmetom je poskytnutie služieb Poskytovateľom a nadobúdajú platnosť a účinnosť spolu s touto Zmluvou. Jednotlivé ustanovenia VZP sa nebudú uplatňovať len v prípade, ak je v Zmluve dohodnuté inak alebo ak je ich aplikácia Zmluvou výslovne vylúčená.

 

 

III.

Uzavretie Zmluvy

 

1.     Klient môže prejaviť záväzne svoj záujem o Službu vyplnením formulára na webovom sídle Poskytovateľa po stlačení tlačidlaREZERVÁCIA TERMÍNU“, (prípadne e-mailom s využitím kontaktných údajov zverejnených na webovom sídle) s uvedením údajov požadovaných Poskytovateľom nevyhnutných pre uzatvorenie Zmluvy.

 

2.     Klient je oprávnený záväzne objednať Službu akceptovaním ním vybraného dostupného termínu  na jej poskytnutie (ďalej „Objednávka“).  Zmluva sa považuje za uzatvorenú momentom elektronického oznámenia a/alebo odoslania akceptácie Objednávky Klientovi(ďalej Klient a Poskytovateľ aj „zmluvné strany“). Rezerváciou termínu Klient súčasne akceptuje tieto VZP v znení, v akom boli platné ku dňu uvedenej rezervácie termínu.

 

3.     Zmluvu možno meniť alebo zrušiť len dohodou Zmluvných strán v písomne forme. Tým nie je dotknuté právo Zmluvných strán Zmluvu vypovedať alebo odstúpiť od Zmluvy podľa ustanovení týchto VZP alebo všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

4.     Zmluva, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VZP predstavuje jedinú ucelenú zmluvu uzavretú medzi Zmluvnými stranami.

 

 

IV.
Stornovanie Objednávky a zmeny Zmluvy

1. Klient je oprávnený preukázateľne e-mailom požiadať Poskytovateľa o zmenu alebo storno Objednávky (platne zo strany Klienta akceptovaného termínu poskytnutia Služby), t. j. zrušenia platne uzatvorenej Zmluvy, avšak výlučne v čase najneskôr do 24 hodín pred záväzne objednaným termínom poskytnutia Služby. V takom prípade, ak už Klient zaplatil časť alebo celú cenu za objednanú Službu, je Poskytovateľ povinný vrátiť ju v celej Klientom uhradenej výške Klientovi do 14 kalendárnych dní od stornovania Objednávky, a to bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

 

2. V prípade, ak Klient požiada Poskytovateľa o storno Objednávky (platne zo strany Klienta akceptovaného termínu poskytnutia Služby), t. j. zrušenia platne uzatvorenej Zmluvy, v čase menej ako 24 hodín pred záväzne objednaným termínom poskytnutia Služby, vzniká Poskytovateľovi nárok na zaplatenie storno poplatku (zmluvnej pokuty) vo výške 50% z ceny objednanej Služby.  V takom prípade, ak už Klient zaplatil časť alebo celú cenuza objednanú Službu, je Poskytovateľ povinný vrátiť ju, pričom sa automaticky započítava nárok Poskytovateľa na zaplatenie storno poplatku (zmluvnej pokuty) oproti nároku na vrátenie zaplatenej časti alebo celej ceny za objednanú Službu. Poskytovateľ vráti cenu alebo jej časť uhradenú Klientom za objednanú Službu vo výške zaplatenej čiastky mínus storno poplatok  (zmluvná pokuta) vo výške 50% z ceny objednanej Služby, a to do 14 kalendárnych dní od stornovania Objednávky, a to bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

 

3. V prípade, ak sa Klient nedostaví na dohodnuté miesto poskytnutia Služby včas v dohodnutom, termíne, vzniká Poskytovateľovi nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 50% z ceny objednanej Služby.  V takom prípade, ak už Klient zaplatil časť alebo celú cenu za objednanú Službu, je Poskytovateľ povinný vrátiť ju, pričom sa automaticky započítava nárok Poskytovateľa na zaplatenie zmluvnej pokuty oproti nároku na vrátenie zaplatenej časti alebo celej ceny za objednanú Službu. Poskytovateľ vráti cenu alebo jej časť uhradenú Klientom za objednanú Službu vo výške zaplatenej čiastky mínus zmluvná pokuta vo výške 50% z ceny objednanej Služby, a to do 14 kalendárnych dní od dňa, v ktorom mala byť služba poskytnutá, a to bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

 

4. Nároky Poskytovateľa uvedené v bode 23 tohto článku na zaplatenie storno poplatku, resp. zmluvnej pokuty mu nevzniknú v prípade, ak sa na strane Klienta vyskytla závažná okolnosť, ktorá mu znemožnila uskutočniť storno Objednávky postupom podľa ods. 1 tohto článku alebo mu znemožnila sa tento dohodnutý termín dostaviť. Za takúto závažnú okolnosť na strane Klienta sa považuje:

náhla choroba znemožňujúca dostaviť sa na dohodnutý termín poskytnutia objednanej služby, úraz, hospitalizácia, či dokonca úmrtie Klienta alebo jeho blízkej osoby a podobne (ďalej len „závažná okolnosť“). Klient je povinný závažnú okolnosť preukázať relevantnými dokladmi (napr. lekárska správa, záznamy od polície a pod.). V takom prípade, ak už Klient zaplatil časť alebo celú cenu za objednanú Službu, je Poskytovateľ povinný vrátiť ju v celej Klientom uhradenej výške Klientovi do 14 kalendárnych dní od preukázania závažnej okolnosti pre ktorú sa Klient nemohol dostaviť na záväzne dohodnutý termín poskytnutia Služby, a to bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

 

5. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zrušiť Objednávku, ktorú nie je možné záväzne akceptovať z dôvodu nesprávne uvedených údajov na Objednávke, a to najmä chybne uvedený e-mail alebo telefónne číslo Klienta alebo v prípade, že údaje uvedené Klientom v Objednávke sa javia ako zrejme nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné elektronicky oznámiť a/alebo odoslať Klientovi akceptáciu Objednávky.

6. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zrušiť Objednávku, a to aj už záväzne akceptovanú, v prípade, že na objednanú Službu sa už nevyrába alebo nedodáva potrebný materiál alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa takéhoto materiálu alebo z dôvodov vyššej moci. V prípade, že táto situácia nastane, je Poskytovateľ povinný kontaktovať Klienta telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Klient zaplatil už časť alebo celú cenu objednanej Služby, je Poskytovateľ povinný vrátiť ju v celej výške Klientovi do 14 kalendárnych dní od zrušenia Objednávky, a to bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

7. Klient berie na vedomie, že Poskytovateľ nemá povinnosť s Klientom uzavrieť Zmluvu. Klient ďalej berie na vedomie, že Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy uzavretej s Klientom, ktorý v niektorom z predchádzajúcich vzťahov týkajúcich sa záväzkov s Poskytovateľom porušil svoju zmluvnú alebo zákonnú povinnosť podstatným spôsobom (za podstatné porušenie povinnosti sa považuje napr. úplné alebo čiastočné nezaplatenie ceny za objednanú Službu, omeškanie so zaplatením ceny za objednanú Službu alebo jej časti).

8. Ak Poskytovateľ odstúpi od Zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať Klienta na elektronickú adresu uvedenú Klientom v Objednávke a vrátiť cenu objednanej Služby, ak už bola uhradená, a to do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy bezhotovostným prevodom na účet Klienta určený Klientom písomnou formou (e-mailom alebo poštou).

 

V.

Práva a povinnosti zmluvných strán

 

1.     Poskytovateľ je povinný na základe Zmluvy poskytnúť Klientovi Službu v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom Zmluvnými stranami v Zmluve.

 

2.     Klient má právo na poskytnutie Služby v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom Zmluvnými stranami v Zmluve.

 

3.     Klient je povinný Službu prijať a zaplatiť dohodnutú cenu v lehote splatnosti.

 

4.     Klient je povinný poskytovať Poskytovateľovi v primeranom rozsahu všetku nevyhnutnú súčinnosť potrebnú pre plnenie Zmluvy.

 

5.     Ak je súčasťou poskytnutej Služby akýkoľvek výstup a/alebo ak je v súvislosti s poskytnutou Službou vytvorený akýkoľvek výstup, ktorý je zároveň autorským dielom v zmysle príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov upravujúcich práva autora, Klient sa nestáva jeho oprávneným užívateľom, autorské právo Poskytovateľa zostáva zachované v celom rozsahu.

 

 

VI.

Plnenie Zmluvy

 

1.     Poskytovateľ poskytne Klientovi Službu v mieste, ktoré bude určené v Zmluve. Ak miesto plnenia nie je určené, má Poskytovateľ právo za miesto plnenia určiť buď miesto kde alebo pre ktoré má oprávnenie poskytovať svoje služby. Poskytovateľ znáša všetky náklady na materiálno-technické a personálne zabezpečenie, ktoré je potrebné na poskytnutie Služby vrátane ich prepravy na miesto plnenia, ibaže sa Zmluvné strany dohodli inak.

 

2.     Ak sú miestom plnenia priestory Poskytovateľa, nesmie Klient:

a)     vnášať do týchto priestorov akékoľvek druhy zbraní, streliva, výbušniny, nástražné výbušné systémy a ich napodobeniny, alkohol, omamné a psychotropné látky, neidentifikovateľné biologické a chemické látky,

b)     používať v týchto priestoroch fotografické prístroje a kamery bez písomného povolenia Poskytovateľa,

c)     bez písomného povolenia Poskytovateľa vynášať akékoľvek predmety, dokumenty, informácie a údaje, ktoré sú vo vlastníctve Poskytovateľa alebo ku ktorým má Poskytovateľainé právo.

 

3.     Ak sú miestom plnenia priestory Poskytovateľa, Klient je povinný dodržiavať prevádzkové poriadky, ako aj akékoľvek režimové opatrenia, o ktorých bude pri vstupe do priestorov Poskytovateľa alebo kedykoľvek počas pobytu v nich informovaný.

 

4.     Ak sú miestom plnenia priestory Poskytovateľa, je Poskytovateľ zodpovedný za ich súlad so všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä predpismi na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany pred požiarmi a ochrany životného prostredia.

 

5.     Dohodnutý termín plnenia je pre Zmluvné strany záväzný a môže byť menený iba písomnou (e-mailovou) dohodou Zmluvných strán.

 

6.     Poskytovateľ poskytuje Služby v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a má všetky povolenia a licencie potrebné na ich poskytovanie.

 

7.     Poskytovateľ je oprávnený poveriť poskytnutím Služby svojho subdodávateľa.

 

 

VII.

Ochrana osobných údajov a dôverných informácii

 

1.     Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, s ktorými prídu do styku pri plnení Zmluvy a zabezpečiť ich ochranu v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Táto povinnosť mlčanlivosti trvá aj po zániku Zmluvy.

 

2.     Zmluvné strany zaviažu mlčanlivosťou o osobných údajoch všetky fyzické osoby, ktoré prídu pri plnení Zmluvy do styku s osobnými údajmi tak, aby povinnosť mlčanlivosti trvala aj po skončení pracovného pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu tejto fyzickej osoby.

 

3.     Klient akceptáciou týchto všeobecných zmluvných podmienok dobrovoľne udeľuje svoj súhlas, v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, spoločnosti MAKEOVER s. r. o., so sídlom Ďurgalova 2, 831 01 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, IČO: 54 298 571, DIČ: 2121633580, IČ DPH: SK2121633580, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd. Sro., vl. č. 157854/B, aby nižšie uvedené osobné údaje použila na účely plnenia predmetu Zmluvy, a to po dobu nevyhnutnú k ich spracúvaniu.

Rozsah poskytnutých osobných (identifikačných) údajov Klienta:

1. Meno, priezvisko
2. Dátum narodenia
3. Adresa bydliska (ulica, mesto, PSČ, telefón)
4. Číslo osobného bankového účtu

Rozsah poskytnutia kontaktných údajov Klienta:

1. E-mailová adresa
2. Telefónne číslo  
3. Iné komunikačné údaje slúžiace na komunikáciu s Klientom na komunikačných platformách

Klient prehlasuje, že ňou poskytnuté osobné údaje a kontaktné údaje sú pravdivé a aktuálne a v prípade akejkoľvek zmeny poskytnutých osobných a kontaktných údajov, túto zmenu oznámi okamžite prevádzkovateľovi - spoločnosti MAKEOVER s. r. o..

 

5.     Na účely Zmluvy sa za dôverné informácie považujú všetky skutočnosti, informácie a údaje, ktoré sú/budú uvedené v Zmluve a/alebo ktoré budú uvedené v jej Dodatkoch a Prílohách a/alebo ktoré sa Zmluvné strany dozvedeli/dozvedia v súvislosti so Zmluvou, jej plnením a predkontraktačnými rokovaniami s ňou súvisiacimi (ďalej len ako „Dôverné informácie“).

 

6.     Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých Dôverných informáciách, ibaže by zo Zmluvy alebo z príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov vyplývalo inak. Tento záväzok nezaniká ani po zániku Zmluvy.

 

 

VIII.

Osobitné ustanovenia

 

1.     Objednávateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu Dodávateľa zverejňovať na reklamné účely názvy, obchodné značky a iné chránené označenia Dodávateľa, ako aj informácie o spolupráci alebo iné informácie o Dodávateľovi.

 

2.     Zmluvné strany sú povinné dodržiavať všetky platné a účinné všeobecne záväzné právne predpisy proti korupcii.

 

3.     Objednávateľ je povinný zdržať sa poskytovania akýchkoľvek príspevkov/darov zamestnancom, členom orgánov alebo subdodávateľom Dodávateľa, a im blízkym osobám. Porušenie tejto povinnosti bude považované za podstatné porušenie Zmluvy.

 

4.     Objednávateľ bez predchádzajúceho písomného súhlasu Dodávateľa nemôže realizovať akékoľvek postúpenie práv (vrátane pohľadávok) na tretie osoby, ktoré mu vzniknú voči Dodávateľovi na základe Zmluvy resp. v súvislosti so Zmluvou.

 

5.     Akékoľvek právne úkony, ktoré priamo alebo nepriamo spôsobujú vznik bremena k právam Dodávateľa vrátane pohľadávok), započítanie, alebo postúpenie akýchkoľvek práv Dodávateľa (vrátane pohľadávok) bez predchádzajúceho písomného súhlasu Dodávateľa budú považované za neplatné, ibaže ich Dodávateľ v písomnej forme dodatočne schváli.

 

 

IX.

Vzájomná komunikácia

 

1.     Ak v Zmluve alebo v týchto VZP nie je uvedené inak, písomnosti Dodávateľa a písomnosti Objednávateľa (ďalej len ako „písomnosti“) sa považujú za doručené:

a)     v prípade osobného doručovania písomností odovzdaním písomnosti oprávnenej osobe alebo inej osobe oprávnenej prijímať písomnosti za Dodávateľa resp. Objednávateľa a podpisom takej osoby na doručenke alebo kópii doručovanej písomnosti, alebo preukázateľným odmietnutím prevzatia písomnosti takou osobou;

b)     v prípade doručovania prostredníctvom poštového podniku oprávneného na poskytovanie poštových služieb podľa zákona č. 507/2001 Z. z. o poštových službách v znení neskorších predpisov doručením na adresu Dodávateľa resp. Objednávateľa a v prípade doporučenej zásielky odovzdaním písomnosti osobe oprávnenej prijímať písomnosti Dodávateľa resp. Objednávateľa a podpisom takej osoby na doručenke;

c)     v prípade doručovania elektronickou poštou na e-mailové adresy prijatím čitateľnej formy písomnosti v elektronických schránkach Zmluvných strán.

 

2.     Ak všeobecne záväzné právne predpisy platné na území Slovenskej republiky alebo Zmluva alebo tieto VZP vyžadujú na realizáciu akýchkoľvek úkonov Dodávateľa resp. Objednávateľa písomnú formu, je táto forma zachovaná aj vtedy, ak sú tieto úkony urobené prostredníctvom elektronickej formy (e-mail správa a pod.), s výnimkou úkonov smerujúcich k zániku Zmluvy.

 

XII.

Spoločné a záverečné ustanovenia

 

1.     Otázky, ktoré nie sú výslovne riešené týmito VZP a/alebo Zmluvou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

 

2.     Každé ustanovenie týchto VZP a/alebo Zmluvy sa interpretuje tak, aby bolo účinné a platné podľa platných všeobecne záväzných právnych predpisov. Pokiaľ by však bolo podľa platných všeobecne záväzných právnych predpisov nevykonateľné, neplatné alebo neúčinné, nebudú tým dotknuté ostatné ustanovenia týchto VZP a/alebo Zmluvy.

 

4.     Ak sa niektoré ustanovenie Zmluvy alebo týchto VZP stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa to ostatných ich ustanovení, ktoré zostávajú platné a účinné. Zmluvné strany sa v tomto prípade zaväzujú dohodou nahradiť neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré zodpovedá pôvodne zamýšľanému účelu neplatného alebo neúčinného ustanovenia. Do doby dosiahnutia dohody medzi Zmluvnými stranami platí zodpovedajúca úprava všeobecne záväzných právnych predpisov.

 

5.     Pokiaľ sú v týchto VZP alebo v Zmluve uvedené odkazy na príslušné všeobecne záväzné právne predpisy platné v čase vydania tejto verzie VZP alebo v čase uzavretia Zmluvy, ktoré boli v priebehu ich platnosti zmenené alebo nahradené inými všeobecne záväznými právnymi predpismi, považujú sa tieto odkazy za odkazy na tie všeobecne záväzné právne predpisy, ktorými boli nahradené v ich platnom znení.

 

V Bratislave, 24.02.2025